معبر:وبلاگ تخصصي دفاع مقدس
آخرين مطالب

پیکر شهید برونسی کشف شد

همه دوستان من

برگی از خاطرات یک شهید( روزه بی سحری )

باز دلم هوای شلمچه کرده است

لحظه شهادت دو بسیجی

اتفاقی در یک قدمی اسارت

شهادت از نگاه خبرنگاران جهان

خدا این بچه‌های نیم وجبی را شهید کند

روایتگری ارثیه ی مادر(س) است

چشمان بارانی جوانان در شلمچه

به همه بگو اینجا دهلاویه است!

وقتی مرتضی موجی شد!

آداب زیارت نور

اولین گزارش از سفر به مناطق جنگی(2)

اروند؛ جایی که دیوانه‌ام می‌کند

اولین سفرنامه مناطق جنگی

پندهای رهبر برای روایتگران نور

25 هزار زائر سرزمين‌هاي نور در دزفول اسكان مي‌يابند

آنجا که دلم جاماند...

در جمع زائران سرزمین نور ...

آرشيو مطالب

ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

پيوندهاي روزانه

گوگل
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
آرشيو پيوندهاي روزانه

پيوندها

استخاره با قرآن کریم
خرید پستی
اس ام اس فلسفی عاشقانه
سمپادی ها
زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605] »دختر جنجالي در مسجدالحرام + عکس[4007] »زايمان يک دختر در حمام+ عکس[4371] »با اين دختر ازدواج کنيد و جايزه بگيريد+عکس دختر[3567] »آدرس فيس بوک و تصوير الناز شاکردوست+عکس[3618] »ببين اين دختر خوشگله رو مي پسندي؟[5053] »ماجراي زن طلاق گرفته+عکس[2600] »زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605عکس هاي دختر بازيگر در فيلم موهن توهين به حضرت محمد(ص آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي : آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي
music3nter
انتظارحاضر
زندگی زیباست...
Economic jihad
همت مضاعف پارسیان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس mabar.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مترجم وبلاگ معبر

پايگاههای دفاع مقدس

سایت جامع دفاع مقدسامتداددیار رنجپایداریپایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنامپایگاه تخصصی ادبیات دفاع مقدسپایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادتپایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح‌های شیمیاییچهار دیپلماتلوگوی نشریه پلاک هشت

پايگاههاي جنگ نرم

تیم جنگ نرم ایرانیان

ضرورت توجه به جوانان براي پيشرفت در فضاي سايبري

راوي هشت سال دفاع مقدس گفت: براي پيشرفت در فضاي سايبري و مجازي، توجه به نيازهاي جوان امروز ضروري است.

عليرضا دلبريان صبح امروز در نخستين نشست منتخبان فعال در فضاي مجازي خراسان رضوي اظهار داشت: با وجود امكانات و تجهيزات بروز در فضاي سايبري و مجازي، در اين بخش داراي عقب‌ماندگي‌هاي زيادي هستيم.

وي با بيان اينكه جوان امروز براي درك مفاهيم ارزشي انقلاب اسلامي بايد حقايق را لمس كند، افزود: تنها راه اين درك و لمس نيز ارتقاي روابط و طرز رفتار دست‌اندركاران حوزه انتقال مفاهيم انقلاب اسلامي است.

اين راوي دفاع مقدس گفت: مهم‌ترين عامل قوت قلب رزمندگان در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل بعد از اعتقادات، حضور فرماندهان با صفا و معلمان اخلاق جنگ بود كه دوش به دوش سربازان در تمام عمليات‌ها شركت مي‌كردند.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 12:42 - 12 دی 1389برچسب: جوانان,پيشرفت,فضا,سايبري,مجازي,راوي,دفاع مقدس,عليرضا دلبريان,رزمندگان,جبهه‌,شهدا,جانبازان,بسيجي,خراسان رضوي,
+ |
دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم در مناطق عملياتی دفاع مقدس حضور يابند

‌رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزی و فرهنگيان كشور بر ايفای نقش دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ‌نرم دشمن با حضور در مناطق عملياتی دفاع مقدس تأكيد كرد.

سردار «محمدصالح جوكار» رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزی و فرهنگيان كشور اظهار كرد: امسال با توجه به راهبرد تحول اساسی و بنيادين دروس آمادگی دفاعی قرار شده كه مبنای تدريس اين درس آشنايی دانش‌آموزان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و تبيين ابعاد مختلف جنگ‌نرم باشد.

وی گفت: در بخش آشنايی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس قرار شده كه دانش‌آموزان پايه دوم متوسطه را امسال به صورت هماهنگ در سطح كشور با همكاری آموزش و پرورش در اردوهای راهيان نور شركت كنند، كه مراحل هماهنگی آن در سال تحصيلی انجام شد، خوشبختانه از 7 آذرماه جاری اردوی راهيان‌نور با ظرفيت 4800 نفر برای هر دوره دو روزه شروع شده است و تاكنون 11 استان اعزام خود را انجام داده‌اند.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 1:10 - 30 آذر 1389برچسب:بسيج,دانش‌آموزی,«محمدصالح جوكار»,دفاع مقدس,جنگ‌نرم,راهيان‌نور,شلمچه,دهلاويه,اروندكنار,هويزه,
+ |
جنگ نرم

جنگ نرم  http://www.mabar.loxblog.com

جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی است. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی و در علوم سیاسی از واژه هایی چون براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیرا به واژه انقلاب رنگین برای تبیین این اصطلاح  استفاده می‌شود.

گاهی به جای جنگ از واژه های تهدید یا قدرت نیز استفاده می شود، ولی در نهایت هر دوبه یک مفهوم ختم می شوند. نظریه جنگ نرم طی دهه های اخیر وارد ادبیات سیاسی شده است و "ژوزف نای" از اندیشمندان معاصر معتقد است، مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است، او برخلاف بعضی از صاحب نظران، اقتصاد و دیپلماسی را در زیرمجموعه قدرت سخت قرار داده و تنها از رسانه بعنوان قدرت نرم نام می‌ برد.

در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر بدون استفاده از راه های نظامی است. اما از آنجا که در مورد گستردگی و حوزه فعالیت هر کدام اتفاق نظر وجود ندارد؛ اشاره کوتاهی به هر کدام از واژه های مذکور و سابقه تاریخی آنها خواهیم داشت.

مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 22:48 - 12 آذر 1389برچسب:جنگ نرم,علوم نظامی,جنگ روانی,عملیات روانی,جنگ سخت,براندازی نرم,تهدید نرم,انقلاب مخملین,انقلاب رنگین,
+ |
بسیج به بصیرت‌افزایی نسل جوان کمک کند

یک استاد مردم‌شناس، گفت: امروز بیشتر از هر زمانی از بسیجیان که روحیه‌ دفاع از نظام را دارند توقع می‌رود که به بصیرت‌افزایی نسل جوان کمک کنند.
ابراهیم فیاض استاد مردم‌شناسی دانشگاه درباره تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر بصیرت مسلمانان گفت: تاکید بر بصیرت از دوران امیرالمومنین (ع) که فتنه‌های متعدد شکل گرفت مطرح بوده و در نهج‌البلاغه نیز به شکل‌ها و زبان‌های مختلف عنوان شده است.

وی با بیان اینکه بصیرتی که رهبر فرزانه انقلاب امروزه به آن اشاره دارد به معنی آگاهی دقیق، خواندن مسایل پشت پرده و فهمیدن اتفاقات با عمق است، افزود: بنابراین امروز بیشتر از هر زمانی از بسیجیان که چنین روحیه‌ای را دارند توقع می‌رود که به بصیرت‌افزایی نسل جوان کمک کنند.

این مدرس مردم‌شناسی دانشگاه ادامه داد: بنابراین اگر در مردم جامعه مخصوصاً بسیجیان بصیرت تحقق پیدا نکند ممکن است آنها را دچار ابهام، تزلزل، عقب‌نشینی و گول خوردن در مسایل پیچیده کند که آن زمان بدترین اتفاقات ممکن است برای امت اسلامی بیفتد.

فیاض در پایان سخنان خود با بیان اینکه در هر انسان مسلمان یا غیرمسلمانی بصیرت باید شکل بگیرد تا بتواند راه را از چاه تشخیص دهد خاطرنشان کرد: به یاری خدا امروز ما این تیزهوشی را نه تنها در میان جوانان بسیجی بلکه در میان تمام اقشار جامعه خود مشاهده می‌کنیم.

منبع: اندیشه برنا

معبر
علي سعادت | 11:17 - 11 آذر 1389برچسب:بسیج, بصیرت,‌بصیرت‌افزایی, نسل جوان,مردم‌شناسی,بسیجیان,فتنه‌,
+ |
دفاع مقدس با تفكر بسيجي پيروز شد

قائم مقام وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بسيجيان در برابر جنگ نرم دشمنان اسلام آماده‌باش هستند، گفت: هشت سال دفاع مقدس نيز با تفكر بسيجي و حضور بسيجيان به بار نشست و پيروز شد.
جلال رحيمي عصر شنبه در همايش ايثارگران فرهنگي استان مركزي كه در كانون فرهنگي، تربيتي امام علي(ع) اراك برگزار شد،گفت: تا وقتي كه نظام اسلامي ايران با روحيه بسيج و شهادت گره خورده باشد، شكست ناپذير است و در برابر هر تهديد، تجاوز و توطئه تا مرز نابودي دشمنان با اقتدار خواهد ايستاد.
وي با بيان اينكه رشادت‌هاي جانبازان و از خودگذشتگي شهدا و فداكاري ايثارگران نظام ما را بيمه كرده و كشورمان را در جهان سربلند و پرافتخار كرده است، ابراز داشت: عظمت و اقتدار انقلاب و نظام به بركت همت و رشادت ايثارگران و خانواده شهدا است و ما هر چه داريم از ايثارگري‌هاي آنان است و بايد قدردان باشيم.

معبر
ادامه مطلب
علي سعادت | 18:28 - 7 آذر 1389برچسب:بسيج,بسيجيان, جنگ نرم,ايثارگران,دفاع مقدس,شهدا,قائم مقام وزير آموزش و پرورش,
+ |
دشمن از حاكميت مرجعيت ديني در ايران وحشت دارد

يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: آمريكا و دشمنان از حاكميت مرجعيت ديني و در رأس آن ولي فقيه در كشور وحشت دارند.

http://mabar.loxblog.com رحيم نوعي‌اقدم ظهر امروز در همايش بسيجيان شهرستان آران و بيدگل افزود: آمريكا به دنيا قول داده بود تا انقلاب اسلامي را سرنگون كند اما زماني كه مردم در ركاب ولي فقيه خود بوده و بسيجيان به امام لبيك گفتند قدرتي تشكيل شد كه هيچ كس نتوانست در برابر آن بايستد.
وي اضافه كرد: انقلاب اسلامي ايران روز به روز پيشرفت كرده، ملت‌ها هوشيار شدند و حاكميت‌هاي استكباري به واسطه انقلاب اسلامي ايران متزلزل گرديده‌اند.‌
نوعي اقدم با اشاره به اينكه امام راحل سكانداري نظام مقدس را به همرزم خلفش مقام عظماي ولايت سپرد ادامه داد: آمريكا كه گمان مي‌كرد عمر انقلاب ايران به عمر امام خميني وابسته است معترف شده كه به دليل آنكه آيت‌الله خامنه‌اي نيز مانند امام راحل عمل كرده؛ از سرنگوني نظام عاجز مانده‌اند.
معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 11:27 - 6 آذر 1389برچسب:دشمن,حاكميت,مرجعيت ديني,ايران,وحشت,بسيجيان,آيت‌الله خامنه‌اي,فتنه,دفاع مقدس,
+ |
بسيج اصلاحات آمريكايي در كشور را ناكام گذاشت

محمد دهقان، عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به نقش بسيج و تأثير آن بر پيشرفت‌هاي كشور، اظهارداشت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند يكي از بزرگترين يادگارهاي حضرت امام(ره) تشكيل بسيج مستضعفين بود.

وي با بيان اينكه حضرت امام(ره) يكي از مردمي‌ترين نهادهاي انقلابي را تشكيل دادند، تصريح‌كرد: بسيج براي دفاع از آرمان‌هاي حضرت امام(ره)، اسلام و انقلاب به وجود آمد.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس با تأكيد بر اينكه بسيج در طول سال‌هاي متمادي پس از انقلاب نيز در صحنه‌هاي مختلف صلابت، درخشندگي و نورانيت خود را نشان داده است، يادآورشد: در عرصه دفاع مقدس قطعاً اگر بسيج نبود و نيروهاي مردمي حضور نداشتند ايران اسلامي نمي‌توانست دشمن را شكست دهد.

معبر
ادامه مطلب
علي سعادت | 15:58 - 5 آذر 1389برچسب:بسيج,بسيج دانشجويي,اصلاحات,آمريكايي,دفاع مقدس,فتنه سال88,رهبر انقلاب,سيج مستضعفين,,
+ |
امروز بسیج باید زیباترین وبلاگ‌ها را در اختیار داشته باشد

http://mabar.loxblog.comبیژن نوباوه، نماینده مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش «بسیج و رسانه» گفت: امروز آمریکایی‌ها تقریبا همه تخم مرغ‌های خود را در سبد حرکت‌های سایبری گذاشته‌اند و بر روی این مساله کار زیادی می‌کنند، بخش مهمی از افراد درگیر در حوادث سال ۸۸ افراد بی‌سواد بودند و علیرغم برچسب‌های قشنگی که داشتند در دام حرکت‌های آمریکا افتادند.

به گزارش  ایسنا، وی در ادامه به اهمیت بسیج در بحث مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ما تشکیلاتی به نام بسیج داریم که در دنیا بی نظیر است و می‌تواند قدرت خود را به عنوان یک سایبر در مقابل دشمن نشان دهد پس باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد تا یک حرکت منسجم و مناسب در برابر جنگ نرم دشمن انجام دهیم.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 22:16 - 4 آذر 1389برچسب: بسیج,زیباترین,وبلاگ‌ها,جنگ نرم,سایبری,هشتمین همایش, «بسیج و رسانه», بیژن نوباوه,جنگ سایبری ,
+ |
استفاده خواننده انگلیسی از عكس‌های شهدای دفاع مقدس/ گزارش تصویری

راجر وارتز "خواننده انگلیسی در تور جهانی خود كه موسیقی "دیوار" را اجرا می‌كند، در یكی از كنسرت‌های خود از تصاویر شهدای 8 سال دفاع مقدس در كنار كشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات سال گذشته استفاده كرده است.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 11:45 - 4 آذر 1389برچسب:راجر وارتز,خواننده, انگلیسی,موسیقی "دیوار",عكس‌,شهدای دفاع مقدس,گزارش,تصویری,كشته‌شدگان, حوادث, پس از انتخابات,
+ |
مسووليت بسيج در مقابله با جنگ نرم دشمنان سنگين است

معاون اردويي ، گردشگري و راهيان نور سازمان بسيج مستضعفين گفت : امروز مسووليت بسيج در مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام كه باورهاي اعتقادي ملت ايران را هدف قرار داده‌اند بسيار سنگين است.

سرتيپ دوم پاسدار محمد سليماني روز چهارشنبه در آيين يادواره ‪ ۳۰‬شهيد ورزشكار شهرستان قدس افزود : بسيج در جامعه به معناي حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف كشور از جمله سياسي ، اجتماعي و فرهنگي است .

وي با تاكيد بر ضرورت زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان و ادامه راه اين عزيزان اظهار داشت : ترويج فرهنگ ايثار و شهادت موجب نااميدي دشمنان اين مرزو بوم اسلامي مي‌شود.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 14:23 - 3 آذر 1389برچسب:راهيان نور,سازمان,بسيج مستضعفين,فرهنگ,شهادت,جنگ نرم,دفاع مقدس,فرهنگ ايثار,بسیج ,
+ |
استفاده یک خواننده انگلیسی از تصاویر شهدای دفاع مقدس

یک خواننده انگلیسی در اقدامی عجیب برای جلب توجه بیشتر رسانه‌ها به خود، در یکی از کنسرت‌های خود برای مشروعیت‌بخشی به اغتشاشات خیابانی در ایران، از تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس در کنار کشته‌شدگان آشوب‌های سال گذشته استفاده کرده است. کنار هم قرار دادن تصاویر شهید «مصطفی چمران» فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و «فرزاد کمانگر» عضو گروهک تروریستی تجزیه‌طلب در کردستان ایران هم از جمله کارهایی است که شاید برای مخاطب غربی و اروپایی بی‌معنا و یا حتی جالب و جذاب باشد اما مخاطبان ایرانی را به خنده وامی‌دارد. البته تصاویر دیگری از چند کشته‌شده کودتای نافرجام مخملی سال گذشته هم در میان تصاویری از شهید «حسین فهمیده» و شهید «حمید باکری» وجود دارد .

منبع: روزنامه ایران

معبر
علي سعادت | 14:10 - 3 آذر 1389برچسب: خواننده انگلیسی, تصاویر, شهدا,دفاع مقدس,شهید, «حسین فهمیده»,«حمید باکری»,«مصطفی چمران» ,
+ |
اولين دختر بسيجي خلبان، فردا پرواز عملياتي انجام مي دهد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از برگزاری رژه هوایی هواپیماهای فوق سبک این سپاه در روز پنجشنبه خبر داد.
به گزارش فارس، سردار حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه به منظور فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها و هنرمندان امروز باید بدانند که در 2هزار و 840 روز نبرد دفاع مقدس، بر زنان و مردان ایران چه گذشته است.
وی افزود: تاکنون به خوبی به نقش بانوان به خصوص جوانان در دفاع مقدس پرداخته نشده است. نبرد ما یک نبرد مردمی بوده و همه اقشار با همه سنین در آن نقش داشته‌اند و مردم در قالب بسیج مردمی نقش کلیدی را داشته‌اند و امام (ره) با بسیج مردمی انقلاب را به پیروزی رساند و با ده‌ها توطئه علیه انقلاب که یکی از آنها جنگ تحمیلی بود مقابله شد.

معبر
ادامه مطلب
علي سعادت | 13:39 - 30 آبان 1389برچسب:"بسیج,اولين دختر بسيجي,خلبان, پرواز عملياتي,جنگ نرم,رسانه‌ها,شبکه‌های سایبری",
+ |
بسيج در فتنه سال گذشته سينه خود را سپر كرد

آيت الله سبحاني :
بسيج در فتنه سال گذشته سينه خود را سپر كرد
همگان ديديم كه بسيج در فتنه سال گذشته سينه خود را سپر كرد و در برابر دشمنان ايستاد و اجازه نداد كه آنها به درون كشور وارد شوند.
به گزارش روابط عمومي رياست سازمان بسيج مستضعفين ،آيت الله جعفر سبحاني در ديدار با سردار محمد رضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و هيأت همراه ،با بيان اين مطلب كه تقارن هفته بسيج با روز ولايت حضرت علي (ع) موضوع مهمي بوده كه آن را به فال نيك مي گيريم و اميد است بسيجيان همواره از علي (ع) تبعيت و الگوبرداري كنند ، گفت :
مسئله غدير ،مسئله اكمال دين است ؛ البته اكمال دين تا آن روز محقق نشده بود چون ايشان 13 سال تمام در مكه زندگي كرد و دراين مدت فرصتي براي تبليغ و تعليم اسلام نداشت و اگر هم فعاليتي مي كرد بصورت زير زميني بود .

معبر
ادامه مطلب
علي سعادت | 12:16 - 30 آبان 1389برچسب:"بسيج, فتنه,جنگ نرم,فرهنگ بسیجی,آيت الله سبحاني",
+ |
تغيير در ساختارهاي بسيج در راستاي مقابله با جنگ نرم

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: امسال در هفته بسيج حركتي نو در نيروهاي مقاومت در حال انجام است كه فعاليت‌هاي اين نيرو را بر اساس فعاليت‌هاي فرهنگي و مقابله در جبهه جنگ نرم سازمان مي‌دهد.

سردار غلامرضا سليماني پيش از ظهر امروز در نشست خبري هفته بسيج اظهار داشت: امسال در هفته بسيج حركتي آغاز شده كه براي تحقق بخشيدن به اين حركت از يكسال پيش برنامه‌ريزي‌هايي انجام شده بود كه در سال جاري و همزمان با هفته بسيج اين تحول در نيروهاي مقاومت آغاز خواهد شد.

وي افزود: ساختار نيروهاي مقاومت بسيج با توجه به لزوم مبارزه در حوزه جنگ نرم نياز به تحولات ساختاري دارد و بر اين اساس اين نيروها به شكل گسترده‌تري در حوزه‌هاي فرهنگي ورود پيدا مي‌كنند و با استفاده از ظرفيت‌هاي تربيتي، علمي، آموزشي و ديگر ظرفيت‌هاي خود در راستاي تحقق اين حرف امام خميني(ره) مبني بر ايجاد بسيج 20 ميليوني وارد فعاليت مي‌شند.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 12:0 - 30 آبان 1389برچسب:"بسیج,ساختار بسيج, مقابله,جنگ نرم,سایبری",
+ |
جهاد سازندگي اولين قرباني جنگ نرم بود

يکي از فرماندهان جهادسازندگي همدان در دوران دفاع مقدس:

جهاد سازندگي بدون هياهو وارد جنگ شد

جهاد سازندگي اولين قرباني جنگ نرم بود     

يکي از فرماندهان تيپ (س18) الغدير مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان همدان گفت: جهادسازندگي بدون هياهو وارد جنگ شد و خلاء جنگ را پر کرد، در واقع اين نيروهاي جهادي در موقعيت هايي حضور يافتند که هيچ کس آمادگي حضور در آن مناطق را نداشت.

محمد دلگرم در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در همدان، بيان داشت: با تشکيل جهادسازندگي و برقراري ارتباط با روستاها، مناطق جنگي مانند كردستان ايلام و خوزستان همچنين مناطق محروم سيستان، خراسان و کردستان، چهارمحال و ديگر استانها تشکيلات عظيمي به وجود آمد که جوانان را به حضور در جبهه ها و ياري رساني به مردم محروم ترغيب کرد و جوانان بدون هيچ چشمداشت مادي به سفيران انقلاب در روستاها تبديل شدند ونهاد جهاد سازندگي بستر جذب نيروهاي مردمي شد.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 13:3 - 18 آبان 1389برچسب:جهاد سازندگي اولين قرباني جنگ نرم بود,
+ |
آمریكا به دلیل ناتوانی در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است

با تسخیر لانه جاسوسی آمریكا هیمنه آمریكایی‌ها شكسته شد و بعد از تسخیر اكثر مسئولان و فرماندهان وقت نگران این موضوع بودند كه آمریكا چه پاسخ و عكس‌العملی خواهد داشت كه حضرت امام(ره) با قوت و اطمینان فرمودند: آمریكا هیچ غلطی نمی‌كند و امروز ما می‌بینیم كه واقعاً نتوانست هیچ غلطی بكند.

 بعد از فروپاشی شوروی كشور آمریكا به عنوان تنها ابر قدرت جهان در بین كشورهای مختلف شناخته می‌شد اما امروز خبری از آن ابرقدرتی وی در جهان نیست و در بسیاری از نقاط جهان به بن‌بست رسیده است.

یكی از این ویژگی‌های آمریكا داشتن اتاق فكرهای متعدد است كه این كانون‌های تفكر به عنوان منابع تصمیم‌گیری درست مردان آمریكایی مطرحند و یكی از همین كانون‌های تفكر به دولت آمریكا هشدار داد كه در شرایط فعلی قدرت‌هایی در حال شكل گرفتن هستند كه این قدرت‌ها در آینده آمریكا را به چالش خواهند كشید كه برای جلوگیری از این شكل گیری قدرت‌های فوق دو راهكار اقدام مستقیم و غیر مستقیم پیش‌روی آمریكاست.

دولت آمریكا در اقدامات مستقیم به برنامه‌های تفرقه‌آمیز بین كشورها روی آورد و در كشور ما هم ایجاد تفرقه مذهبی و قومیتی به ویژه بین شیعه و سنی را در دستور كار قرار داد كه از آن جمله می‌توان به واقعه مسجد جامع زاهدان اشاره كرد كه البته با هوشیاری مردم و مسئولان بحث ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در ایران تاكنون ناكام بوده است.

اروپا نیز با به وجود آوردن پول واحد، برداشتن مرزها و زمینه تشكیل ارتش واحد اروپایی خطری جدی برای آمریكاست كه با شیطنت‌های این كشور هنوز تشكیل ارتش واحد در اروپا انجام نگرفته است.

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 1:42 - 18 آبان 1389برچسب:آمریكا به دلیل ناتوانی در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است,
+ |
جنگ نـــرم، جنگ مــدام

جنگ نرم اساس همه منازعات و جنگ‌ها را تشکیل می‌دهد، و سایر درگیری‌ها مولود جنگ نرم هستند. یعنی نباید برای جنگ سخت، ماهیت مستقلی در نظر گرفت، بلکه ابتدا جنگ نرم وجود می‌یابد و سپس جنگ سخت از آن حاصل می‌شود و اگر در حوزه فرهنگی یا فکری تعارضی وجود نداشته باشد، جنگ سخت زمینه‌ بروز پیدا نمی‌کند.

جنگ نرم این روزها به موضوع بسیاری از مباحث در محافل سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شده است. البته منازعه نرم سابقه‌ای طولانی دارد و توجه به آن در برهه‌های زمانی خاص به دلیل پر رنگ شدن برخی از اثرات آن می‌باشد.

جنگ نرم را می‌توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد که هر کدام در جای خود قابل توجه و نظر هستند. زاویه نگاه‌های متفاوت به این موضوع، باعث می‌شود جنگ نرم تا حد ممکن با جامعیت بهتری مورد بررسی قرار گیرد.

در بررسی هر پدیده باید به سه سؤال اساسی چیستی، چرایی و چگونگی پاسخ داد تا آن پدیده به طور کامل شناخته شود و روش مواجهه مناسب با آن مشخص گردد.

در میان این سه، شاید بتوان چیستی پدیده را اساسی‌ترین پرسش دانست؛ چرا که تا از ماهیت یک پدیده آگاهی کاملی در دست نبوده و ابعاد آن مورد شناسایی قرار نگرفته باشد، طبیعتا نمی‌توان به سؤال از چرایی و چگونگی پاسخ مناسبی ارائه داد.

جنگ نرم نیز در این مورد استثنا نیست؛ بنابراین، ابتدا باید چیستی جنگ نرم دقیقا مورد بررسی قرار گیرد و پاسخی جامع و مانع به سؤال از چیستی آن داده شود. از دل این جواب است که پاسخ به چرایی و چگونگی پیدا می‌شود.

 

 

معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 1:37 - 18 آبان 1389برچسب:جنگ نـــرم, جنگ مــدام,
+ |
پنتاگون در آستانه آغاز جنگ جهانی سایبری

فرماندهی جنگ‌های سایبری پنتاگون خواهان مجوز برای "آغاز جنگ جهانی سایبری " بدون محدودیت در سراسر جهان شد.

  فرماندهی جنگ‌های سایبری پنتاگون، خواهان واگذاری اختیارات كامل برای شروع جنگی جهانی علیه شبكه‌های رایانه‌ای در نقاط مختلف كره زمین برای حفاظت از منافع آمریكا شد.
در ادامه این گزارش آمده است: وكلا و حقوقدانان دولت باراك اوباما كه نسبت به مشروعیت "عملیات تهاجمی سایبری " مطمئن نیستند، به این برنامه پنتاگون اعتراض دارند.

در ادامه این گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: ژنرال كیت ب. الكساندر (Gen. Keith B. Alexander) فرمانده كل بخش‌های جنگ سایبری در وزارت دفاع آمریكا، پنتاگون، كه همچنین ریاست "آژانس امنیت ملی " را نیز عهده دارد، خواهان قدرت مانور كافی برای این بخش ویژه پنتاگون جهت "آغاز سلسله عملیاتی همه جانبه "در فضای مجازی شده است.


معبر
علي سعادت | 1:31 - 18 آبان 1389برچسب:پنتاگون در آستانه آغاز جنگ جهانی سایبری ,
+ |
مستند مرزهای شیشه ای

امروزه برای فتح کشورها، دیگر نیازی به بمباران و لشکر کشی و حمله به مراکز حیاتی نیست، یک مودم و یک PC کافیست!
این جمله ای است که امروزه بسیاری از سیاستمداران و تئوریسین های غربی بر آن تأکید دارند و جنگ سایبری در ادامه پروژه های جنگ نرم کشورهای استعاری در بسیاری از کشورها که استقلالشان منافع آنها را به خطر انداخته، با جدیت در حال پیگیری است و دشمنان به دلیل ویژگی خاص این نوع جنگ، جمعیت هدف جوان، شکاف نسلی و متأسفانه عدم اطلاع بسیاری از مسئولان در کشورها از جمله کشورمان از فضای مجازی و خطرات آن به سرعت در حال پیشبرد اهداف خود می باشند.

 

به طور حتم آشناسازی عموم و به طور خاص مسئولان و تصمیم گیران کشور از اتفاقاتی در حوزه اینترنت و فضای سایبری در حال رخ دادن است و خطرات هولناکی که می تواند اثرات غیر قابل جبرانی بر پیکره جامعه و خانواده ها داشته باشد، از جمله وظایف رسانه ملی است.

شاید بتوان بهترین تعبیر در مورد جنگ سایبری را با تشبیه کردن این جنگ به مونواکسید کربن فرهنگی مطرح نمود. حمله ای که نه شکل واضح و مشخصی دارد و نه اینکه به راحتی قابل تشخیص و پیگیری است. در این بین رسانه های داخلی و مسئول وظیفه دارند با معرفی فضای کلی حاکم بر جنگ سایبری، ابزارهایی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند که همچون حسگری قوی در لحظه، به شناسایی این مونواکسیدهای پراکنده در فضای مجازی اقدام نمایند و قبل از اینکه فضای کلی جامعه از اثرات این حمله و جنگ دچار مسمومیت شدید گردد، دستی جنبانده! و حرکتی عاجل در راستای تغییر وضعیت موجود نمایند.

با توجه به حساسیت بالای این مسئله مرکز بررسی جرایم سازمان یافته فضای مجازی سپاه به عنوان متولی رصد و پیگیری جرایم در فضای مجازی با همکاری گروه سیاسی شبکه خبر برنامه مرزهای شیشه ای را با هدف تبیین واقعیات موجود در این فضا با رویکردی مستند- تحلیلی به تهیه کنندگی محسن احمدی در دست تولید و پخش دارد که از 22 تیرماه سالجاری پخش آن آغاز شده است.

بررسی سیر تاریخی جنگ نرم در اعصار گوناگون، خطرات ناشی از هجوم نرم در فضای مجازی، وظایف خانواده، دانشگاه و حوزه های علمیه در رویارویی نرم در فضای مجازی، ردپای صهیونیزم در فضای مجازی، هزینه‌های اجتماعی جنگ نرم، جوانان و جنگ نرم، باورهای دینی و جنگ سایبری، شیوه‌ های معمول در جنگ سایبری، سربازان جنگ سایبری، امنیت داخلی و جنگ سایبری، قبح شكنی در فضای مجازی، ضعف قانونی در پیگیری تخلفات سایبری، ارتش سایبری، شیوه‌های تولید محتوای فارسی در جهت بی اعتقاد نمودن جوانان، ارتش سایبری و ضروت وجود آن و دیگر موضوعات در این برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهره گیری از اعترافات متخلفین و قربانیان فضای مجازی که به نوعی شکل جدیدی از تخلفات و جرایم در مورد آنها مطرح شده است از بخش های اصلی برنامه مرزهای شیشه ای است که از نظر محتوایی به غنای هر چه بیشتر آن منتهی می گردد.

زمان پخش برنامه روزهای یکشنبه و سه شنبه، ساعت 12:45 و 19:45 می باشد. زمان تكرار این مستند 19:45 همان روز و 12:45 و 19:45 روز بعد خواهد بود.

از آنجا که حق تولید و نشر این مجموعه با سایت گرداب میباشد لینک های دانلود را نیز ترجیحا از همین سایت قرار داده ایم


معبر
علي سعادت | 1:3 - 16 آبان 1389برچسب:مستند مرزهای شیشه ای ,
+ |
جنگ نرم فارسي وان!

جنگ نرم فارسي وان!

ضرورت شناخت ماهیت آنچه که از آن به مجموعه "تهدیدات نرم"بر انسجام ساختاری و اهداف امنیت هر کشور یاد می شود فهم اولیه، مفهوم "قدرت نرم "و درک ابتدایی تمیز وجود متعارف اعمال قدرت ، اعم از "قدرت سخت"و نیمه سخت" می باشد.

به عبارت دیگر در ماهیت شناسی "تهدیدات نرم"،ناگزیر باید از شناخت مفهوم "قدرت نرم"در برابر ابزارهای متعارف اعمال قدرت آاغاز نمود ، قدرتی که افزایش وزن و ارتقاء جایگاه توسل به ابزارهای آن در استراتژی های سیاست خارجی کشور های مختلف،منتهی به بروز و ظهور مفهوم جدید "تهدید نرم "در گفتمان امنیت ملی کشور ها گردیده است.

به بیانی دیگر در اعمال قدرت ، طرف قدرتمند ،مقاومت و عدم تمکین طرف مقابل در برابر خواسته های خود را، با استفاده از زور نظامی یا اقتصادی در هم میشکند.

جنگ نرم و کارکرد رسانه

پر رنگ شدن جنبه اعمال قدرت و انسجام استراتژیک مستکبرین در سیاست های اعمالی نرم علیه مستضعفین ،بهره گیری گسترده از ابزار "رسانه"را موجب می گردد.بر این اساس نظر به ماهیت این گونه تهدیدات ،در مجموعه ی تهدیدات نرم باید تحلیلی صحیح و نگرشی واقع بینانه نسبت به ا بزار رسانه داشت.


معبر

ادامه مطلب
علي سعادت | 12:44 - 14 آبان 1389برچسب:جنگ نرم فارسي وان,
+ |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

منوي اصلي
خانه
پروفايل مدير وبلاگ
پست الکترونيک
آرشيو وبلاگ
عناوين مطالب وبلاگ

درباره وبلاگ

به وبلاگ معبر خوش آمديد (تخصصي دفاع مقدس)

نويسندگان

علي سعادت

موضوعات مطالب

دفاع مقدس
رسانه ها،اخبار،مطبوعات
خاطرات
كتاب،شعر،داستان،طنز
شهدای گمنام
خانواده شهدا
عملیات ها
بسیج
مناطق عملیاتی
جانبازان
آزادگان
سرداران،شهدا
فرهنگ دفاع،جبهه
فرهنگ ایثار و شهادت
دل نوشته ای با شهدا
جشنواره ،مسابقات
فضاي مجازي،جنگ نرم و...
سينما ،تئاتر،تلويزيون
راهيان نور

نشانك وبلاگ معبر
معبر - وبلاگ تخصصي دفاع مقدس

كد لوگوي معبر

ساير امکانات

RSS


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 667
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1

مسابقات وبلاگ نويسي

مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی سبک بالان به مناسبت هفته دفاع مقدس

اولین جشنواره «وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس» در يزدجشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامیجشنواره وبلاگ نویسی تبیان در حال برگزاری است . ثبت نام کنید